Wycieczka do Włoch

008

Punktualnie o 14 wyruszyliśmy autokarem z pod szkolnego placu Liceum Plastycznego na wyczekaną wycieczkę do Włoch. Celem naszej wyprawy
była słoneczna i, jak cała Italia, pełna zabytków, dzieł sztuki oraz oczywiście winogron, Toskania.

Mimo to w naszym planie nie zabrakło Mediolanu, w którym już pierwszego dnia po długiej i męczącej podróży autokarem odwiedziliśmy m.in "Ostatnią wieczerzę" oraz Katedrę.
Drugiego dnia czekała na nas Pisa ( w tym Baptysterium, Krzywa Wieża, Katedra i Narodowe Muzeum Sztuki Toskańskiej ) oraz spokojne renesansowe miasteczko- Lucca.

Tego dnia udało nam się także wplątać w nasz napięty grafik  pobyt na plaży i kąpiel w morzu Liguryjskim. Trzeci dzień poświęcony był wyłącznie Florencji i jej licznym zabytkom.

Tego dnia odwiedziliśmy m.in prestiżową galerię Pitti, którą dzięki naszemu Przewodnikowi i ze względu na to że jesteśmy szkołą artystyczną mogliśmy zwiedzać bez opłaty .

Dzień czwarty - Niedzielę spędziliśmy w Sienie. Oprócz katedry, zabytków i urzekających uliczek, udało nam się  także oglądać występy i pochody dzielnic - contrad, w których mężczyźni przebrani w
tradycyjne i odmienne dla każdej dzielnicy stroje rywalizują  ze sobą w podrzucaniu flag. Całości towarzyszyły błyski fleszy turystów i gra na bębnach.

Niedzielne popołudnie wypełniło nam krótkie zwiedzanie "miasteczka wież " - San Giminiano, w którym smakowaliśmy lodów okrzykniętych mianem "najlepszych we Włoszech oraz muzeum i
jednocześnie dom narodzin wielkiego mistrza Leonarda da Vinci. Ostatni dzień naszej podróży -Poniedziałek przeznaczony był na zwiedzanie Verony. Tego dnia udaliśmy się na ostatni nocleg do
miasteczka położonego wysoko wysoko w górach, którego widok dostarczył niejednemu uczestnikowi większych wrażeń i wzruszeń niż dom Juli w Veronie.

Niestety nie mogliśmy zostać na dłużej w zaczarowanej mieścinie między Alpami. Czas wracać...

Po kolejnej, długiej i męczącej choć urozmaiconej projekcją filmów podróży przez Włochy, Austrię i Niemcy około godziny 23 dotarliśmy na Junikowską 35 gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice i znajomi.