Dobre praktyki w PLSP
Lekcje rysunku w czasie zdalnego nauczania
Przejście z systemu stacjonarnego na nauczanie zdalne z powodu Covid-19 był dla wszystkich zarówno dużym zaskoczeniem, jak i swego rodzaju wyzwaniem. Z dnia na dzień zostaliśmy zmuszeni "przekształcić" nasze domy w pracownie szkolne lub sale lekcyjne. Bezpośredni kontakt z uczniem został zapośredniczony poprzez ekran interfejsu. W swojej pracy, w celu komunikowania się z uczniami wykorzystywałem ogólnodostępną aplikację Skype, dziennik elektroniczny Librus, oraz udostępniony uczniom adres e-mail.
INTERAKCJE 2019
INSPIRACJE | INTEGRACJE | INTERAKCJE
Liceum Plastyczne im. Piotra Potworowskiego od 2014 roku jest organizatorem Ogólnopolskiego Pleneru Projektowego INTERAKCJE. Idea tego pleneru narodziła się z głębokiego przekonania o ciągłej potrzebie doskonalenia jakości oraz metod nauczania i dostosowywania ich do zmieniającej się rzeczywistości. Praca w przestrzeni otwartej poza szkołą, w trybie dłuższym niż lekcja jest zdaniem pomysłodawców efektywnym sposobem na pobudzenie u uczniów aktywności intelektualnej, kreatywności w myśleniu i działaniu. Istotnym celem pleneru jest rozwijanie umiejętności współpracy i odpowiedzialności w pracy projektowej oraz kształtowanie zdolności jasnej argumentacji w dyskusji. Program został opracowany przez Ludmiłę Kaźmierską i Mariolę Pieprzyk w oparciu o wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkolnych plenerów projektowych w poznańskim Liceum Plastycznym. INTERAKCJE to nie tylko konfrontacja umiejętności i współpraca z rówieśni-kami, to również inspirujące spotkania. W Studenckim Domu Plenerowym UAP w Skokach gościło wielu znakomitych profesorów i nauczycieli akademickich oraz projektantów wnętrz, mebli, biżuterii, architektów, scenografów- twórców wielokrotnie nagradzanych za swoje prace. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać wykładów poświęconych zagadnieniom związanym z procesem projektowania, porozmawiać z zaproszonymi gośćmi oraz wziąć udział w rozwiązywaniu zadań projektowych wymagających współdziałania. Do tej pory w spotkaniach INTERAKCJE wzięło udział ponad 150 uczniów z 26 szkół plastycznych z całej Polski. Plener przeznaczony jest dla osób zainteresowanych szeroko rozumiana działalnością projektową, pragnących kontynuować kształcenie na wyższych uczelniach. Organizacja tego wydarzenia - wpisanego do kalendarza imprez ogólnopolskich, jako działanie wspierające rozwój artystyczny uczniów-jest możliwa dzięki wsparciu Centrum Edukacji Artystycznej.
Era Nowe Horyzonty
Film-zabawa, film-przeżycie, film-refleksja, film-dyskusja. Było wszystko; kiedy-w czasie roku szkolnego 2018/2019, gdzie w kinie Muza a co – NOWE HORYZNONTY EDUKACJI FILMOWEJ. Klasy trzecie uczestniczyły raz w miesiącu w pokazie filmowym w cyklu „Analiza filmu”. Bywało smutno i wesoło, tkliwie i brutalnie w świecie filmu, a w realu prelekcje filmoznawców pomagały w pełni przeżyć i zrozumieć obrazy filmowe. Uczestniczyliśmy także w warsztatach Ekspresja twórcza, czyli od eksperymentów do performance, w których rzeczywistość kreowana była przez nasz samych.
W nowym roku szkolnym będziemy uczestniczyć ponownie w tym projekcie w cyklu „Trudne tematy”.
Jak nie czytam jak czytam
7 czerwca większość uczniów i nauczycieli wyległa na boisko szkolne. Każdy dzierżył w dłoniach książkę. O godzinie 10.00 rozpoczęło się zbiorowe a jednak indywidualne czytanie. Braliśmy udział w ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam”. W tym roku mogliśmy sięgnąć do zwiększonych zasobów naszej, szkolnej biblioteki, bowiem dzięki Narodowemu Programowi Rozwoju Czytelnictwa wzbogaciła się ona o wiele nowych, ciekawych pozycji. Pogoda sprzyjała, a co niektórym trudno było oderwać się od lektury i wrócić do obowiązków szkolnych
Więcej artykułów…
Strona 1 z 2