Relacja z wymiany w programie Erasmus+

Za nami wizyta w Hiszpanii. W ramach projektu Erasmus+ pod hasłem "Proactive Learning: improving real life skills due to inclusive task-based activities", w dniach od 2 do 9 lutego bieżącego roku grupa 6 uczniów i 2 nauczycieli naszej szkoły wzięła udział w pierwszym partnerskim spotkaniu szkół z Hiszpanii, Polski i Portugalii.

Zapraszamy do zapoznania się z krótkim sprawozdaniem i foto relacją z wizyty.

Hiszpańska szkoła średnia IES Santo Domingo w El Ejido zorganizowała tygodniowy pobyt dla uczniów z Polski i Portugalii. Uczniowie goszczeni byli w domach swoich hiszpańskich partnerów, w których zdobywali nowe doświadczenia, poznawali nową kulturę i obyczaje, rozwijali swoje umiejętności językowe (angielski i hiszpański), a także, co zapewne najważniejsze w trakcie takich wyjazdów zawiązywali przyjaźnie.
Celem wizyty były poza wspomnianą powyżej integracją młodzieży, wymiana dobrych praktyk pedagogicznych oraz pogłębienie dotychczasowych kontaktów pomiędzy szkołami. Podczas spotkań roboczych wszystkie trzy instytucje zaprezentowały w formie filmów i prezentacji multimedialnych swoje szkoły, uczniów i miasta.
Każdy dzień wizyty obfitował w masę atrakcji, wycieczek i nowych doświadczeń. Zostaliśmy gorąco powitani przez Dyrekcję szkoły IES Santo Domingo, Nauczycieli oraz Rodziców uczniów, którzy na zorganizowanej w szkole kolacji podjęli nas pysznymi hiszpańskimi potrawami.
Byliśmy z wizytą u burmistrza El Ejido oraz odbyliśmy bardzo ciekawą lekcję z uprawy warzyw w jednej ze szklarni w okolicy El Ejido. Szklarnie, otaczające młode, niespełna 20 letnie miasteczko El Ejido są największym kompleksem szklarnianym na świecie.
Niezapomnianym przeżyciem była wycieczka do Alhambry, warownego zespołu pałacowego w Grenadzie, zabytku arabskiego budownictwa w Europie, które wpisane zostało na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Ponadto odwiedziliśmy charakterystyczne dla krainy Andaluzji tzw. białe miasteczka, Frigiliana oraz Mojacara, które uznawane są przez wielu za najpiękniejsze w regionie.
Pobyt w Hiszpanii dostarczył nam także wielu innych, nieprzewidzianych atrakcji. Całodniowa wizyta w parku rozrywki Oasys Mini Hollywood na pustyni Tabernas pozwoliła nam doświadczyć atmosfery iście jak z Dzikiego Zachodu. Byliśmy świadkami kilku zrealizowanych w poetyce westernu inscenizacji, które rozpoczęły się  od pokazów kowbojskiej strzelaniny, a zakończyły kankanem odtańczonym w saloonie.
Oprócz wycieczek, uczniowie brali udział w zajęciach lekcyjnych, a nauczyciele z krajów partnerskich przeprowadzili zajęcia dla uczniów hiszpańskich. Taką wymianą dobrych praktyk w kontekście nauczania i uczenia się była lekcja z historii matematyki, poprowadzona przez nauczyciela z Portugalii. Uczniowie w teorii i praktyce uczyli się o systemie numerycznym starożytnych Babilończyków. Nauczyciele z Polski poprowadzili zajęcia z gry aktorskiej. Uczniowie, używając ruchu, mowy ciała i gestów stworzyli trzy krótkie etiudy aktorskie uwiecznione kamerą.
Cudowny klimat, bogactwo kulturowe, soczysta zieleń pomimo panującej w Europie zimy oraz niezapomniane wrażenia kulinarne na długo pozostaną z nami:)

Katarzyna Maciąg, Andrzej Maldzis / koordynatorzy projektu
Anna Jabłońska / zdjęcia

 

Liceum Plastyczne im. Piotra Potworowskiego w Poznaniu

ul. Junikowska 35
60-163 Poznań

sekretariat (at) lp.poznan.pl
tel. +48 61 868 48 68
fax +48 61 868 48 68

kom. +48 798 210 608