Projekt Erasmus+ 2015 - 2017
Erasmus+ w Ruminii
Erasmus Rumunia Asia Zychla do gazetki: Pobierz plik...
For a Better Europe - Julka list: Pobierz plik...
Anti-Discrimination school policy: Pobierz plik...
Bullying - Julka list: Pobierz plik...
Erasmus+
Logo projektu
Autorem projektu logo są dzieci z programu ERASMUS+, digitalizację projektu przygotowali uczniowie: Piotr Kaminski i Violetta Grochowy klasa III b pod opieką merytoryczną pań: Katarzyny Monarchy.
Film - Szwecja
Film powstał w odpowiedzi na zadanie pt. WE'RE ALL THE SAME dla uczestników projektu Erasmus+. Pokaz miał miejsce w listopadzie 2015r w Szwecji w miejscowości Kungsbacka. Opieka realizatorska: Anna Jabłońska.
Harmonogram działań - międzynarodowy projekt ERASMUS+
Liceum Plastyczne w Poznaniu
Harmonogram działań - międzynarodowy projekt ERASMUS+ (2015-2018)
Ksenofobia, rasizm, przemoc ….
Lp. |
Co? |
Kiedy? |
Kto? |
Uwagi: |
1. |
Spotkanie wprowadzające dla uczniów, nauczycieli, rodziców i lokalnych władzzorganizowane przez wszystkie szkoły partnerskie. |
Wrzesień 2015 |
Szwecja |
|
2. |
Spotkanie wprowadzające dla uczniów, nauczycieli, rodziców i lokalnych władzzorganizowane przez wszystkie szkoły partnerskie. |
Wrzesień/ październik 2015 |
Beata Stefańska |
|
3. |
E-book |
Wrzesień/ Październik 2015 |
Włochy i Szwecja |
e-book |
4. |
Wikipage dla nauczycieli - platforma, na której nauczyciele będą dzielić się informacjami dotyczącymi technicznymi, metodologią, szkoleniami i kursami |
Wrzesień/ Październik 2015 |
Hiszpania |
Platforma Wikipage dla nauczycieli |
5. |
Blog: dzielenie się rezultatami, informowanie o działaniach i promowanie projektu |
Październik 2015 |
Portugalia |
Blog: Uczniowie mogą pisać do siebie, wymieniać zdjęcia przed spotkaniem. Tworzenie wpisów na blogu – Ewa Grzegorska |
6. |
Pierwsze spotkanie dla nauczycieli: STRATEGIE W NAUCZANIU a. Wykład o tolerancji b. praktyczne rady jak działać przeciwko ksenofobii |
Listopad 2015 |
Filmy: ‘Are we All Alike?’ ‘Xenophobia’ ‘Dzień w Liceum Plastycznym’ ‘Design thinking – a workshop’ Prezentacje: „Ksenofobia – jak realizujemy ten temat na lekcjach?” – uczniowie: Natasza Bosiacka, Wiktoria Kowalczyk, Julia Szymanowska, Joanna Zychla, Anna Polny, Maria Drożdżal, Martyna Tokarska, Wiktoria Przybylska, Nawojka Zielazek, Joanna Dudzińska, Marta Małyszczak, Joanna Woźniak, Barbara Pieślak, Wiktor Łącki, Konrad Wrembel, Nauczyciele: Anna Jabłońska, Katarzyna Maciąg, Beata Stefańska, Karolina Prymas-Jóźwiak, Katarzyna Pietralik, Agnieszka Pijanowska, Kamila Rawluk, Wawrzyniec Reichstein, Dawid Stelmach |
|
7. |
Pierwsze spotkanie uczniów a. Prezentacja: (filmy ) na temat czy wszyscy jesteśmy podobni? Informacje o kraju, regionie, szkole, życiu uczniów, czasie wolnym. b. Gry i scenki Tworzone przez uczniów. |
Listopad 2015 |
Spektakl Teatru Nowego w Poznaniu: ”Obwód głowy”( grupowe wyjście dla uczniów ) Opiekunowie grupy: Małgorzata Szymańska, Beata Stefańska |
|
8. |
Dwugodzinne warsztaty w oparciu o film w klasach I - IV na temat rasizmu, ksenofobii i odrzucenia |
Marzec 2016 |
Tomasz Chudzńsk:i film" Niebieskoocy" w reżyserii Jane Elliott
Dwugodzinne warsztaty w oparciu o film w klasach I - IV na temat rasizmu, ksenofobii i odrzucenia
|
|
9. |
Drugie spotkanie (uczniowie i nauczyciele równolegle) a. Edukacja przeciw ksenofobii i rasizmowi na przestrzeni wieków b. Wykład na temat wielkich działaczy zwalczających rasizm a. Ksenofobia i rasizm w historii każdego z krajów partnerskich b. Praca na temat znanych przeciwników rasizmu |
Kwiecień 2016 |
Mural i film: ‘The ma king of a mural” Uczniowie: Marta Małyszczak, Izabela Sulczyńska, Ewa Wytykowska, Anna Mandziak, Jakub Matusewicz, Hadrian Silski Nauczyciele : Anna Jabłońska, Katarzyna Maciąg, Beata Stefańska, Piotr Wegner, Andrzej Maldzis Kattarzyna Pietralik fotografie na wystawe
Mariola Pieprzyk, Katarzyna Monarcha - logo projektu ( uczniowie : Piotr Kaminski i Violetta Grochowy klasa III b )
Prace plastyczne na temat : ‘ Ksenofobia, rasizm i odrzucenie’ uczniowie klasIIb i IIa Fotografie: Natalia Wieczorek klasa IIIa Udział w warsztatach dla uczniów : Marta Małyszczak, Katarzyna Lamenta |
|
10 |
Pierwsza konferencja oceniająca i wystawa Szkoły organizują konferencję i wystawę podsumowującą pracę, efekty i doświadczenia uczniów (kwestionariusze dotyczące opinii) |
Maj/ czerwiec 2016 |
I Konferencja i wystawa (kwestionariusze dotyczące opinii) |
|
11 |
Trzecie spotkanie nauczycieli ; Zapobieganie ksenofobii i przemocy Mniejszości w Europie. Wykluczenie i uprzedzenia. |
Październik 2016 |
Trzecie spotkanie nauczycieli |
|
12 |
Trzecia wymiana uczniów Prezentacja: Mniejszości w naszych krajach. |
Październik 2016 |
Trzecia wymiana uczniów |
|
|
|
|||
13. |
Czwarte spotkanie dla nauczycieli Metodologia: a. Konferencja – Nauczanie języka i kultury, tworzenie metod nauczania. |
Luty 2017 |
4. spotkanie Nauczycieli |
|
14. |
Czwarte spotkanie uczniów a. Obce rodziny na naszym terenie. b. Zbieranie danych, tworzenie mapy krajów |
Luty 2017 |
Czwarta wymiana uczniów |
|
15. |
Piąte spotkanie dla nauczycieli: a. Nowe strategie działań. Design Thinking. b. Jak zwalczać ksenofobię za pomocą sztuki |
Maj 2017 |
5. spotkanie Nauczycieli |
|
16. |
Piąte spotkanie uczniów: a. Przeciwko ksenofobii i wykluczeniu. b. Wystawa prac będących efektem kursu |
Maj 2017 |
Wystawa |
|
17. |
Szóste spotkanie nauczycieli: Praktyczny przewodnik po zajęciach edukacyjnych przeciwko dyskryminacji (dyskryminacja – różne aspekty) |
Październik 2017 |
||
18. |
Szóste spotkanie uczniów a. Aktywne obywatelstwo – organizacje, wolontariat przeciwko ksenofobii b. Edukacja międzykulturowa |
Październik 2017 |
Spotkanie uczniów |
|
19. |
Druga ocena i wystawa – podsumowanie drugiego roku projektu. |
Listopad/ Grudzień 2017 |
Podsumowanie II roku projektu - wystawa |
|
20. |
Siódme spotkanie Nauczyciele: a. Różnica pomiędzy rasizmem a ksenofobią. b. Jakie są nasze uprzedzenia? c. Konferencja na temat rasizmu i ksenofobii Uczniowie: a. Dlaczego istnieje ksenofobia? - refleksja. b. Tworzenie filmu. |
Luty 2018 |
Nauczyciele i uczniowie |
|
21. |
Szkolenie dla nauczycieli : Różnorodność kulturowa. a. Jakie niesie ze sobą problemy i jak można je rozwiązywać. b. Tolerancja religijna: Muzułmanie a Chrześcijanie Uczniowie: Prezentacja a. Jak się czujesz? Jak uczniowie z rodzin imigrantów czują się w naszym kraju. b. Największe religie świata. |
Kwiecień 2018 |
||
22. |
Trzecia konferencja podsumowująca i wystawa. |
Maj/Czerwiec 2018 |
wystawa |
|
23. |
???? |
Listopad 2015 Kwiecień 2016 |
Gospodarze wizyt: Szwecja Listopad 2015 Węgry Kwiecień 2016 |
Więcej artykułów…
Strona 1 z 2